måndag 19 mars 2007

A cappella

Jag hittade nyligen en ny a cappellagrupp. De heter Wise Guys och kommer från Köln och sjunger givetvis på tyska. Nu kan inte jag tyska speciellt bra. Jag läste tre år i grundskolan och det är allt. Men eftersom man är ett språkgeni är det ändå inga större problem. Jag surfar till babelfish och låter dem översätta de ord jag inte förstår.

Den förra a cappellagruppen jag sprang på var finska Rajaton som sjunger på finska. Jag har inte minsta aning om vad de sjunger om, men jag (precis som JRRRRRR Tolkien) tycker att finska är ett av de vackrast klingande språken i världen. Jag kan inte begripa varför de måste spöka ut sig till monster för att vinna ESC.

Jag förutsätter att ni redan känner till de två bästa svenska grupperna, the Real Group och Riltons Vänner, så jag nöjer mig med att länka till dem. Kör hårt! [pun intended!]

Inga kommentarer: