fredag 23 mars 2007

Dagen D ... eller PS3

Då var den äntligen här.

Webhallen rapporterar att de fått in "ett fyrasiffrigt" antal PS3:or att distribuera mellan sina butiker. Dustin meddelar på sin websida att det fortfarande finns PS3 att köpa från dem. Signalerna är ganska tydliga. I Sverige blir det inte slutsålt om en konsoll kostar mer än 6kkr.

Själv ska jag skicka Sony ett meddelande: Jag vill inte ha en blue-ray-spelare om ni så kastar den efter mig. Jag vill inte ha en hd-dvd-spelare heller. När saken kommer till kritan är det nog ett formatkrig jag inte vill ha. Sätt er i ett rum och lås dörren till dess ni valt ert påveformat för nästa generation skivor. Jag lovar, efter ett par veckor är nog förhandlarna så möra att de går med på vad som helst för att få komma hem. Sen vill jag ha en 2G-dvd i både min xbox 360 och min PS3.

Fast jag tror inte att Sony uppfattar mitt uteblivna köp av en PS3 idag som en protest. Snarare som ett saknat intresse. Tur att jag kan blogga om det då. Kanske är det någon på Svenska Sony som läser det här.

2 kommentarer:

tord sa...

Nu skall det ju sägas att "formatkriget" inte har lika stora ramifikationer som den kunde haft eftersom 99% av alla 2G-DVD-spelare kommer att stödja båda formaten. Men i princip håller jag med.

Anton Ymer sa...

Tja, på den gamla VHS vs Betamax vs Video 2000 så hade kassetterna olika format fysiskt sett. I dagens diskkrig är det iallafall standardstorlek på skivorna, även om materialet och laserfrekvenserna skiljer sig åt. Kanske blir det som du skriver att 99% av läsarna klarar båda formaten, men vi har inte kommit dit än. Kanske för att det inte finns så många läsare att köpa alls, eller ens skivor.