måndag 19 mars 2007

Mobilångest

Det har gått tre år sedan jag fick min förra telefon och det är kontraktstiden vi har på mobiler på mitt jobb. Det är med andra ord dags att byta. Men till vad? Jag har fått nippran på min gamla fån som rätt som det är äter upp all kräm ut batteriet så man står där med en tutande mobil man inte längre kan ringa med. Standbytid är alltså en prioritet. Sedan skulle jag vilja ha en bättre kamera. Mitt problem ligger egentligen i att min ordinarie kamera är stor och tung och inte alltid med mig. Därför skulle det onekligen vara praktiskt med en shot-from-the-hip-mobil.

På vissa av de platser där jag arbetar är mottagningen på ordinarie mobilnät rätt usel. Däremot är 3G-mottagningen förvånansvärt bra. Lista ut hur det hänger ihop! Därför kommer det att bli en 3G-kloss. Nu återstår frågan; vilken? Åh, ljuvliga ångest. Det finns återigen för många att välja bland. Sony Ericsson släpper snart en K810i som verkar trevlig. Å andra sidan går det rykten om en 5 pigamuxelfån som ska heta K850i och det verkar också bra, men när kommer den? Kanske ska jag istället slå till på Nokias N95 som verkar helbäst, men kostar som en Playstation 3. Njae, kanske inte, om jag inte får ut en fet bonus i april, men vem har nånsin hört om en sån?

Inga kommentarer: