tisdag 20 mars 2007

Play! a video game symphony



Biljetterna har kommit!

Den 2 juni är det fest. Vi ska åka till Stockholms Konserthus och lyssna på Stockholmsymfonikerna med kör som ska framföra musik från datorspel genom tiderna. Det ska bli fantastiskt härligt. Jag grämde mig storligen då jag insåg att jag hade missat förra året då de spelade i Stockholm. När jag nu såg att det var dags igen så slog jag till direkt.

Jag har dessutom investerat i några av spelen i fråga och spelat igenom dem. Jag ser speciellt fram emot att få höra musiken från Final Fantasy och Shadow of the Colossus.

Det var tydligen en konsert i Malmö (Joystick) som jag också missade förra året. Tusan! Jag surfar för lite på arbetstid.

Enligt Spelmusik.net så kan det eventuellt bli ytterligare ett besök av spel musiker under året. Det är inte riktigt klart än, men jag har precis anmält mig på Video Games Live:s hemsida för mer information när det är dags att annonsera besöket. *håller tummarna*

Inga kommentarer: