onsdag 25 april 2007

Antonymer.se

För ett bra tag sedan tänkte jag registrera antonymer.se men någon hade redan hunnit före mig. *bummer*

Det tycks bli en antonym-databas där, vilket faktiskt kan gagna svenska folket mer än om jag skulle ha lagt upp mitt eget dravel där. :o)

Än så länge finns det inte så många ord registrerade, men jag antar att de kommer. Jag provade lite vanliga ord som gul, blå, svart, vit, varm, kall, av, på men ingen av dem fanns med alls. Jag undrar vilka ord som egentligen finns där.

Jämför Göran Walters ordbok Ord och motsatsord, eller sajten synonymer.se.

2 kommentarer:

mel sa...

Jag sitter och behöver en bra antonym till "rekommendera"... Kommer du på någon?

Anton Ymer (pseudo) sa...

Norstedts svenska synonymordbok:

avråda se avstyrka, varna, frånråda, råda att låta bli