fredag 4 maj 2007

Järntorsk Nokia!

Nu har jag varit och fingrat på en N95:a. Vilken känsla. Vilket arbete. Men varför Nokia? Här har ni en telefon med inbyggd GPS och inbyggd Bluetooth och så missar ni möjligheten att kombinera dem. Varför kan man inte använda en N95 som Bluetooth-GPS till sin PDA? Har ni sålt er själ till kartleverantören eller har ni bara gjort en tvärmiss?

Nu måste jag ju ändå ta med min BT-gps i skogen och då behöver jag ingen N95. Ledsen Nokia. Det blir en Sony Ericsson för min del. Lång näsa!

2 kommentarer:

Hans Persson sa...

Jag har precis börjat fundera på om N95 kan vara något. Jag förstår inte riktigt problemet här. Vad är det du inte kan göra? Kan man inte navigera direkt med sin N95? Vad ska du ha PDA:n till?

Anton Ymer sa...

För det första har min PDA större skärm än N95an. För det andra kan jag köra vilka applikationer jag vill på den, jag är inte låst till den enda applikation som tillverkaren behagade stoppa i den från början. Och, eftersom jag kan välja applikation, kan jag även välja vilka kartor jag kan se och på vilket sätt jag ska logga mina resor.

Visst kan jag navigera direkt med en N95, men det blir isåfall på dess egna villkor, inte på mina.