onsdag 15 augusti 2007

7. Luftslottet som sprängdes

Tack DN!

Jag har under sommaren följt Stieg Larssons tredje bok som följetong i kulturbilagan. Det har varit en spännande resa. Samtidigt frustrerande, eftersom jag varit tvungen att vänta till nästa dag för att få fortsättningen på något riktigt bra. Men det var det värt. Nu ska jag vänta på pocketutgåvan så att jag kan köpa boken i samma format som de två andra jag har.

Boken är verkligen riktigt bra. Men jag råder er att läsa de två första böckerna först. Det är visserligen ett ganska fristående avsnitt i serien, och man får många tillbakablickar i den här boken, men mycket av karaktärsuppbyggnaden ligger i de första böckerna.

Jag undrar hur lång tid det tar innan de här böckerna blir film. De skulle passa väldigt bra. Det är egentligen bara övertron på hackerkunskaperna och elektroniken som verkar lite överdriven i böckerna. Men det är den å andra sidan i alla filmer vi ser på bio också.

1 kommentar:

Hans Persson sa...

En filmatisering är vad jag vet redan på gång.