fredag 7 september 2007

Jag har räknat fel

Jag satt med mitt rutt-beräkningsprogram och försökte lista ut hur långt jag cyklat för att kunna föra någon sorts statistik. Men jag såg inte att programmet genat över en grusväg så att nästan en tredjedel av vägsträckan försvunnit från beräkningen.

Enligt beräkningen skulle den korta sträckan vara 9 km och den långa 18 km. När jag cyklade den korta sträckan två varv så klarade jag det på 36 minuter, dvs ungefär 30 km/tim i snitt. Igår cyklade jag den långa sträckan och landade förvånat på 48 minuter. Och då tyckte jag ändå att jag cyklade på rätt bra.

När jag kommer hem ska jag göra en ny beräkning med en ruttpunkt (vad heter waypoint på svenska?) i varje hörn av rundan (finns det hörn på rundor?).

Jag skulle kunna skaffa mig en cykeldator också...

Inga kommentarer: