lördag 10 november 2007

Fars dag


Jumjum!

Det är förvisso inte fars dag förrän i morgon, men eftersom vi veckohandlar på lördagar fick jag tjyvstarta på min present, den har ultrakort bästföre-datum. Det bästa som finns; smörgåstårta! Jag är en bitter man, jag har bitter smak; grapefrukt, bäsk, russian och campari. Förrätter är oftare mer bäska än efterrätter, därför är jag en förrättätare.

Jag kommer dessutom att vara borta större delar av morgondagen ändå. Då kanske ni tycker att jag är en dålig far som inte är hemma med barnen på fars dag och allt. Men jag är istället borta med barnen. Vi ska på scoututflykt hela familjen. Sen ska jag iofs* på körövning utan barnen, men det är bara ett par timmar.

1 kommentar:

Anton Ymer (pseudo) sa...

Min hustru har påpekat för mig att besk inte alltid stavas med ä. Nästan aldrig faktiskt. Så är det. Fast den första förekomsten i ovan(?) kommenterade blog är korrekt för det gäller ett vaumärke.