lördag 10 november 2007

Vilken kick

En god vän till mig lurade med mig att se Magnus Betnér ikväll. Ja, han lurade mig för flera dagar sedan, men jag såg Magnus ikväll. Jag är en sån där konstig människa som inte ser så mycket på TV, men jag känner åtminstone till Parlamentet. Magnus kände jag emellertid inte till alls. Men jag tänkte att jag kan ju alltid fråga min kompis internet vad hon vet. DuTuben hade ett stort antal klipp med Magnus där han är arg och vulgär och allmänt otrevlig. Det är väl sånt som kallas för humor nu för tiden. Jag är ju uppväxt med Hasse & Tage och Galenskaparna & After Shave så humor för mig är mycket mer subtilt. Men jag tänkte, jag kan väl gå ändå. Om inte annat får jag uppleva lite av dagens kultur och det kan vara bildande det också.

Wow. Vilken kille.

Visst, han är fortfarande vulgär och allmänt otrevlig, men egentligen bara mot folk som förtjänar det. Jag har fått en ny guru. Han är lika arg som jag men han vågar säga det. Visserligen med ord som jag inte skulle nyttja dagligen, men ändå.

Vad ni gör, gå och se honom. Han är lysande. Han är som Tage Danielsson och Claes Eriksson, fast i en kostym sydd av Henrik Schyffert. Och så är han lika snyggt klippt som min andra husguru, Lindahl.

Inga kommentarer: