torsdag 6 december 2007

Jag har en ajpådd

Dagens ilandsproblem:
På min iPod har jag tankat in podsändningar, mest från P1. Jag har Vetenskapsradions nyhetssändningar och även deras veckomagasin samt programmen Tekno, Språket och Vetenskapsradion Historia. Dessutom prenumererar jag på Spanarna.

Som om inte detta skulle räcka så samlar jag även på podsändningar om datorspel och om företaget Adobes olika produktsortiment, dvs tips om hur man ska använda Photoshop på en miljon olika kluriga sätt för att få fotografier att bli vackrare ... eller åtminstone intressanta.

Häromdagen insåg jag att jag kommit hjälplöst efter i lyssnandet. Jag hade över 700 olyssnade program i min handburna lilla ask. Nu har jag kommit ner i 664 och det är totalt 7,1 dygns oavbrutet lyssnande för att komma ikapp. Och då har jag inte räknat in räntan, dvs den mängd nya sändningar som skulle drälla in under den veckan jag lyssnar på de gamla programmen.

Phew. Snacka om att ta sig vatten över huvudet. Jag undrar när jag ska ha tid att lyssan på några av de 38 dygn musik jag också har på podden?

1 kommentar:

Hans Persson sa...

Det är bra länge sedan jag lyssnade på musik i min mp3-spelare (som inte är någon ipod). Det finns ju ljudböcker!