tisdag 11 december 2007

Ojojoj, nu blir jag 5 år igen

Svenskt Näringsliv har tillverkat en liten snuttig saga om hur farligt det är att låta bli att shoppa, om hur många arga gummor och gubbar gör fel i att proklamera om hur det skulle kunna vara dåligt för miljön, ekonomin och i förlängningen världen, om vi inte ser över vår konsumtion framförallt kring jul då julhandeln, enligt just näringslivet, förväntas slå nya rekord i år igen.

Jamen hallå? Hur arga och gnälliga är ni själva då? Har ni någon självinsikt alls?

Nu har de iallafall fått svar på tal. I DN skriver Malin Ullgren en motsaga, precis som jag själv skulle vilja haft kunskap och kraft att ha gjort. Tack Malin. Pårombara!

Jag är sur och arg och känner definitivt att mina 5-års-gener börjar vibrera. Jag kommer helt KLART att låta bli shopping nu till jul, bara för att krångla med Svenskt Näringsliv.

Inga kommentarer: