måndag 28 januari 2008

LEGO fyller 50

...eller egentligen är det den nuvarande formen av den vanliga legobiten som fyller 50. Företaget fanns redan något tiotal år före detta.

Google har uppmärksammat jubileet på sitt speciella vis, precis som de brukar göra när det är något speciellt.

Så som varande legofreak har jag naturligtvis byggt med lego idag, men eftersom jag varit strängt upptagen med mycket annat under dagen har det inte blivit mer än några få bitars sammanfogande som symbolisk gest. Man måste ju hedra fölsepölsebarnet.


Jag har fortfarande en oöppnad batmanbil (7784) att bygga ihop. Jag undrar när jag ska ta mig tid att sätta ihop den. Och i förrådet står en oöppnad 10030... Så många bitar, så lite... plats.

2 kommentarer:

Anton Ymer (pseudo) sa...

Hmm, det hade varit snyggare med vit bakgrund till det blogginlägget.

Puttaren sa...

10030? Den stora stjärnkryssaren? Vill du bli av med den så är jag spekulant - liiite för dyr för att köpa på shop.lego.com, men man blir ju frestad efter att ha byggt den "lilla" - se här: http://puttaren.blogspot.com/2008/02/mitt-glada-barnasinne-kvar.html