lördag 23 februari 2008

Dumma firefox

Sedan jag uppdaterade till version 2.0.0.12 har min firefox börjat bete sig underligt. Rätt som det är har den hängt sig och tappat kontakt med omvärlden. Alla andra program fungerar som de ska så det är inte fel på maskinen i övrigt. Det är bara firefox som dummar sig. Jag sökte lite på nätet och fann att det var fler än jag som uppmärksammat detta fenomen. Illa.

Nu surfar jag IE7 och mumlar varje sekund. Det är märkligt hur krångligt det blir när man inte går i sina vanliga sköna skor. Bara en sån sak som att placera inmatningsmarkören i adressfältet när man trycker Ctrl+L. Nä, då ska MS envisas med att tolka det som Ctrl+O och öppnar öppna-dialogen istället. Suger!

Snälla Mozilla. Fixa fort!

3 kommentarer:

Anton Ymer (pseudo) sa...

...och när jag skriver in adressen "nasa.gov" så hittar den inte. Firefox har varit snäll och petat in ett litet "www" framför och så har allting varit bra.

Dumma IE7.

tord sa...

Alt+D flyttar markören till adressraden i IE. Tror det kommandot även funkar i Firefox. Det funkar dock inte i Opera, där är det Ctrl+L som gäller. Byt till Opera, vetja, Opera rockar. Rockopera.

Hans Lundgren sa...

Även min Firefox får för sig att lägga av då och då så att man får starta om - trots att jag kör Mac...