lördag 8 mars 2008

9. Schakt 005 - Mardrömmar i vintertid

Fem skräcknoveller sprungna ur den mörka årstiden.

Det här är en klart intresseväckande samling. Det är kanske synd att recensera den eftersom den finns i en så begränsad upplaga och de som intresseras av den kanske inte kan få tag i den längre. Men å andra sidan, om jag skriver väl om den kanske trycket ökar och upplagan går upp så att det blir lättare i framtiden.

Jag gillar Andreas Romans berättelse om några direktörer som inte respekterar något, allra minst sig själva, och råkar illa ut.

Johan Theorins novell om tomten fick mig att se mig om en extra gång varje gång jag gick till jobbet på morgonen. En hel vecka i sträck.

De övriga novellerna är lika bra. Men eftersom jag inte driver en bokblogg stannar jag här.

Inga kommentarer: