torsdag 6 mars 2008

Ryck en bok

1. Ryck närmaste bok i din omgivning
2. Öppna sidan 23 i boken
3. Leta upp femte meningen på den sidan
4. Posta meningen i din blogg tillsammans med dessa instruktioner
5. Lägg gärna till bokens titel och författare


"Sedan vi väl doppat oss, kan även ett svalt hav kännas behagligt för kroppen, liksom ett hett japanskt bad, när man väl kommit till ro i karet; att tassa på nakna fötter över ett trägolv ger en helt annan temperaturförnimmelse än att promenera barfota över ett stengolv; - vår upplevelse av temperatur innehåller många olika komponenter."

Hans-Uno Bengtsson (och Jan Boris-Möller), Koka soppa på fysik


Din tur!

4 kommentarer:

Hans Persson sa...

Detta är vad jag hade nämnast till hands (min lunchbok).

Hans Lundgren sa...

Det var fanimej magi! Se resultatet på min blogg.

m0rt sa...

"Jag reste ensam" - Bitterfittan, Maria Sveland ...

Mialiten sa...

"Erlander nickade." Jamen äh! Stieg Larssons Luftslottet som sprängdes, blir det oorginellare? Jag skyller på att boken som låg allra närmast, "Bébé Koala : Le petit orchestre" bara hade 18 sidor...