torsdag 10 april 2008

Ligger efter

Nu ligger jag efter med läsandet av Anna Karenina. Jag skulle ha läst del två och tre till i måndags men jag är inte ens färdig med del ett än. Jag får sätta rejäl fart snart innan jag blir frånåkt.

Gatorna är sopade. Nu finns det ingen anledning att inte ta ut cykeln på en åktur. Hmm, det skulle vara regn isåfall.

Språktidningen kom häromdagen. Trevligt. Nu får jag också språknörda mig lite.

Jag har hittat mina gamla plast- och tennfigurer och börjat måla igen. Det var visst tio år sedan jag höll på med det förra gången. Hobbyn finns fortfarande kvar i fingrarna, men ögonen börjar bli gamla. Jag fick investera i en lampa med inbyggt förstoringsglas för att kunna fokusera. Det är kul att barnen börjat hänga på. Gossen har fått tre små Space Marines som han målar och gumman har fått tre små djur. Det blev rätt könsstereotypt, jag vet. Men det var svårt att övertyga en sexårig tjej att det är kul att måla orcher också. Snart ska jag bygga mig ett diorama och då kan jag nog få med hela familjen i projektet. Det blir skoj. Jag ska se om jag kan ordna några bilder.

1 kommentar:

Hans Persson sa...

Mina gamla tennfigurer var också framme häromdagen. Det kunde vara kul att prova igen, men då skulle jag nog behöva en grundkurs. När jag målade så var det med Humbrol modellbyggsatsfärger, och det tror jag inte är optimalt. Det ser ut att finnas möjlighet att få prova på målning på Lincon, så jag ska försöka få in det i schemat.

Det där med synen har jag också märkt. Jag undrar vad det kan bero på...