måndag 28 april 2008

Polisen, vart skickar jag fakturan?

Jag hittade en nyckel igår. Mitt på gatan. Uppenbarligen tappad. Eftersom det inte fanns någon logisk plats att lämna in nyckeln på (som om hade jag hittat den i en butik) så bestämde jag mig för att det nog vore smartast att snarast förmedla den till polisen för vidare hantering.

Som snäll medborgare gick jag således till polisen i morse. Och där blev jag sittande.

Fyra-fem poliser softade omkring inne på expeditionen. Fyra-fem personer satt och väntade i sofforna med varsin nummerlapp. Ingenting händer.

En sjätte person kommer in och tar en nummerlapp och får genast expediering. Vafna???

Ingenting händer.

Ingenting händer.

Fyra-fem poliser får lön för att deras arbetstid har börjat. Jag är konsult. Jag har inte stämplat in än idag. Min lön tickar inte än. Irriterande.

Efter en halvtimme lägger jag nyckeln på expeditionsdisken och går. Irriterad.

Nu frågar jag valfri polis. Vart skickar jag fakturan på min konsulthalvtimme ni nyttjade?

Nästa gång jag hittar en nyckel kommer jag att kasta den i närmaste soptunna.
Dåligt, polisen. Riktigt uselt.

Inga kommentarer: