onsdag 23 april 2008

Skönt att cykla

Igår plockade jag fram hojen. Det var härligt att cykla på en snabb, lättrullande, cykel till jobbet. Sedan var det lite kylslaget att ta sig hem igen vid sextiden på kvällen, men med lite tryck på pedalerna får man snart upp värmen.

Jag har drygt 9 km till jobbet så det blir nästan en tvåmilsrunda om dagen om jag tar cykeln. Det kommer att sitta fint i sadeln till den dagen då jag får ändan ur vagnen och tar tag i den riktiga cykelträningen. De flesta cykelbanorna i stan har blivit sopade även om det finns små otäcka strängar av flisat grus här och var.

Man skulle kanske fira vinteravslutning genom att byta till sommardäck på bilen också. Varför har jag inte gjort det än? *skriver en mental lapp*

2 kommentarer:

Åsa sa...

Nio kilometer, var sitter du då nånstans?

Anton Ymer (pseudo) sa...

På en stor försvarsindustri i NÖ delen av stan.