fredag 23 maj 2008

Nu börjar det äntligen lätta (och annat)

Jag är förvisso fortfarande rätt rosslig i halsen om morgnarna, men det blir bättre och bättre på dagarna.

I morse ringde min far och undrade om jag var helt nyvaken eller tvärförkyld. Jag svarade att jag nog led lite av bägge åkommorna.

Jag har nog lärt mig något idag. Jag åt troligen en undermålig lunch och en dag som började väldigt bra slutade märkligt irriterat. Det var mycket som inte fungerade som det skulle. Mest min hjärna. Jag lyckades glömma saker på mindre än 30 sekunder och svor troligen långa eder när jag långt senare kom ihåg det igen.

Jag var lite smart också (det var före lunch). Vi har ett kryphål där vi brukar parkera bilen. Det är nära hemma och gratis, till skillnad från hemma på våran gata i stan där det kostar kosing och är långt att gå eller köra in i garaget och bökigt och fortfarande långt att gå. Idag när jag kom för att parkera stod där en annan bil med böter på. Ooops, tänkte jag och gick dit å smygläste orsaken. Det visade sig vara ajjabajja-parkering där. Tur att man inte stått på sig böter förut då. Tur att man kolla så att man inte står på sig böter senare. Snacka om att lära sig av andras misstag. :o)

Det visade sig vara så att hela vårt bostadsområde (läs stadsdel) är avlyst parkeringsförbudszon. Så även om det inte står explicit parkeringsförbud på gatan så är det så ändå. För det är skyltat när man kör in i området, flera kilometer bort. Och man förväntas komma ihåg det. Korkat system.

Inga kommentarer: