tisdag 6 maj 2008

Scoutläger

Under långhelgen var jag på scoutläger med kåren. Det var fantastiskt roligt även om vädret kunde ha varit några smulor trevligare.

Tre nätter i tält med fuktiga och råa kläder att ta på sig på morgonen. Man känner sig lite mosig och tomtig när man släntrar in till frukost. Men det stärker på något sätt självkänslan så här efteråt. Jag fixar det utan problem. Hur jobbigt kan det bli? Det är lite som lumpen. Man lullade omkring i sin grötrock i 15 månader och njöt mest hela tiden.

Det är som ett flummigt lyckorus. Kanske ett vegetariskt alternativ till knark? Undrar om det är beroendeframkallande. Just nu känner jag iallafall inte för att tälta på ett par veckor.

På lördag är det Giro d´Italia. Då blir det soffpotatis (dvs chips). Jag ska kanske slå till på en sexpack eko-öl också (2.8%). Min kära hustru köpte Kadens åt mig som genom ett hoppsan.

Jag ser även att Discovery har rullats ut med andra delen av Kibo. Den 31 maj är det åter dags för internet-TV.

Inga kommentarer: