tisdag 10 juni 2008

Dumma GPS! Korkade Garmin!

Jag har nog aldrig åkt så mycket fel som nu när jag skaffat GPS-navigator. Kartorna är uselt uppdaterade och kommer man in på ett vägavsnitt som är nybyggt (och därmed garanterat saknas i GPS:en) så flippar den helt ur. Här är ytterligare ett exempel på "smarta" funktioner som inte fungerar i verkligheten. Uselt!

Det finns ett trafikvarningssystem som tar emot information över radion och meddelar om det finns trafikhinder längs den planerade rutten. Utmärkt bra. Petar man på ikonen får man veta att det är en olycka om 15 mil. OK, det tar jag hänsyn till lite senare när jag kommer närmre. *klicka på tillbaka* ... som tydligen också betyder nä, det här är jag inte alls intresserad av att få veta något om alls mer idag. Ta bort informationen och strunta i att visa den mer. Fånigt uselt!

Det finns inbyggd varning för fartkameror, men den har ingen ljudsignal så jag missade varningen och skulle ha missat kameran också om jag inte åkt vägen förut och visste var kameran satt. Nu körde jag förvisso inte för fort ens mellan kamerorna så det hade inte varit något problem om jag missat kameran ändå, men ändå. Uselt!

Det är möjligt att hitta bensinstationer längs vägen. Otroligt smart. Man kan tillochmed få välja vilken leverantör man vill och finns det flera kan man välja olika. Då kan man klicka på "visa på kartan" vilket man då i sin enfald tror betyder att man ska få se var på kartan som bensinstationen befinner sig. Nähärå! Vill du byta destination eller lägga till som nytt delmål? Någon karta visades inte alls. Lång näsa. Uselt Garmin!

Jag har ytterligare tusen irriterande punkter att meddela Garmin om. Är det någon som har epostadressen till någon chef i organisationen? Den här produkten är superbra på papperet, men suger i verkligheten.

Kan man reklamera den här skiten eller är jag rökt nu?

Inga kommentarer: