tisdag 12 augusti 2008

OS i Kina

Jag måste skriva av mig lite.

"Vi tänkte på vad som var bäst för nationen." Kina har dryga miljarden innevånare och ändå väljer de att visa ett polerat yttre istället för sanningen. Det gav mig dålig smak och jag är troligen inte ensam om det, därför är jag manad att påstå att det inte var det bästa för nationen. Fel, Kina!

De hade hittat en liten flicka som hade så förtrollande röst att hon bara måste sjunga på invidningen. Men dessvärre var hon ful och de hann inte med en total chinababe make-over innan invigningen så de lät henne sjunga i kulisserna och en blivande fotomodell fick stå och mima istället. Rätt beige attityd. Jag som tyckte Kina skötte sina kort bra så här långt. Nåja, USA, Ryssland eller ens Sverige hade säkert inte gjort det mycket bätttre.

1 kommentar:

Nathaniel sa...

Hur ofta syns de "fula" människorna i västvärldens musikindustri? Hur ofta har vi inte sett silikon-babes stå och mima till inspelad musik, eller "snygga" tjejer synas som frontperson på skivor någon helt annan, "vanlig" person sjungit it?

Allvarligt talat, man kan kritisera Kina för mycket men vi kanske inte ska börja kasta ännu fler stenar i vårt fina glashus?