måndag 15 september 2008

Titta på djuren

I lördags kasserade vi in vår 80-årspresent (40+40). Familjen fick en biljett till Kolmården av våra fantastiska vänner och nu passade vi på att åka. Det var ganska kallt men vi var hyfsat förberedda med extra tröjor och överdragsbyxor. Vi hade kunnat lyxa till det med vantar och mössor också, det hade inte varit helt fel i kylan.

Kylan gjorde emellertid underverk med djuren. Jag har aldrig sett parken så full i liv. Vanligtvis ligger tigrarna under ett träd och flämtar. Nu var de uppe och gick. Snöleoparderna hoppade lekfullt i sin lilla lagun och Markoolio pruttade publikbefriande i delfinpoolen. Det är inte klokt hur billiga poänger kan gå hem hos populasen.

Jag hade kameran med mig och fick en hel del roliga bilder. Min kamera börjar låta lite rosslig nu. Jag undrar hur länge ridån kommer att hålla. Det får tiden utvisa. Jag är lite sugen på att investera i en D300...

Inga kommentarer: