torsdag 25 september 2008

Var är vintertiden när man behöver den?

I morse (samt igår) var det en underbar dimma ute. Spöklikt kom människor, cyklar och bilar susande ut ur den som tysta spöken i en skräckfilm. Som upplagt för fotografering.

Men just när solen går upp är vi som mittst* i morgonrutinerna för att ta oss till skola och jobb. Då kan man inte kuta ut en timma för att fånga några spridda solstrålar.

Jag tog med mig kameran idag för att kanske, kanske få en bild när jag lämnat barnen på skolan. Men då var dimman så gott som borta.

Jag hade behövt den där extra timmen idag. Då hade jag kunnat gå ut och knäppa ett par bilder för att sedan i lugn och ro hantera familjen och arbetet.

Nåja, vad är väl en bal på slottet?


*) som mest mitt i, men det är för långt att skriva så därför skriver jag en ännu längre fotnot om det

Inga kommentarer: