tisdag 21 oktober 2008

Dumma dumma radio!

I min bil finns en formgjuten radio. Den är smart. För smart för mig.

När jag rattar in P1 på 90.00 MHz så får jag lyssna på den kanalen i ungefär 4 sekunder. Sedan tycker radion att den hittat en starkare sändare på 88.60 MHz och byter dit. Det är bara det att min hjärna är för korkad för att filtrera bort det extra brus som tillkommer. Min uppskattning är att signal brusförhållandet sjunker från nära 100% till straxt under 40%.

Jag har provat att manuellsöka, slå av automatisk scanning, lagra stationen på nytt, göra en hel återställning av kanallistan, köra till andra sidan stan och byta kanal igen och allt annat jag kunnat tänka på men är för irriterad över för att kunna komma ihåg just nu.

Kan någon komma med universallösning 1A så att min radio slutar smarta sig. Alternativt; komma hit med en rejäl älgstudsare, skarpladdad. Så ska vi se vem som bestämmer.

Tjiitbil. (vilken film?)

1 kommentar:

Fia sa...

Något med Jönssonligan? Fick jag för mig utan att knappt ha sett någon Jönssonliganfilm (inbillar jag mig. Det har jag säkert, lite så där inaktivt någon gång).