onsdag 22 oktober 2008

Little Big Planet är försenat

Spelet Little Big Planet som kommer att bjuda på mycket nytänkande i form av spelupplägg har blivit försenat. Orsaken är att de upptäckt att i en av låtarna (soundtrack) så förekommer två små snuttar text från koranen. Dessa rader är iofs lite otäcka, typ; alla kommer att råka illa ut och jorden går under-stil. Det låter ju inte så farligt för mig. Men det kan ju få andra att gå i taket förstås.

Det som jag inte förstår är hur textraderna har slunkit igenom ända till en färdig produkt som är upptryckt och klar att leverera till försäljning. Jag menar, här har vi några rader som sjungs på ett främmande språk - jag undrar vad de kan betyda för något - ska vi kolla - nä, vem bryr sig...

Nåja, spelet ska visst bara försenas med två veckor. Men jag har väntat över ett år redan och två veckor till är rätt irriterande, även om jag då uppträder på ett objektivt sett barnsligt vis.

Inga kommentarer: