torsdag 27 november 2008

Feta bilar

Vad är det med folk och deras breda bilar? Har alla en stridsvagn S i bakhuvudet när de ska fickparkera?

Jag arbetar för tillfället hos en känd flygplanstillverkare som nyligen inte fick kontrakt med Norge. Det är många som jobbar där. Alla tar varsin bil till jobbet. Hälften av dem parkerar på 1.5 parkeringsrutor. Uppskattningsvis många procent av parkeringsplatserna är således upptagna av färre procent bilar varvid jag inte klarar att hitta en ledig plats för min bil.

Det är hemskt irriterande.

Jag är förvisso emot att ta bilen till jobbet i allmänhet, men eftersom jag har en fet förkylning som påverkar mitt totala hälsotillstånd har jag just nu smått överseende med detta. Så snart jag klarar av att cykla utan att dö ska jag göra det igen. Dags för dubbdäck på cykeln.

2 kommentarer:

sLars sa...

Man ska inte arbeta när man är sjuk. Så det så...

sLars sa...

...och de med för stora bilar tänker inte. Eller så tänker de inte med organet som man ska ha för att tänka med. Utan någon annan slumpmässig del av sin anatomi.