lördag 6 december 2008

Dags att börja runda upp boklistan för i år

Det är visserligen nästan en hel månad kvar av det här året, men det kan kanske vara bra att kolla upp några lösa trådar så att jag ser om det är något jag ska klara av innan året är slut.

Målen för 2008 var:
- 12 böcker - en i månaden
varav
- en klassiker (Anna Karenina)
- en nobelpristagare
- nån del av Herman Lindqvists historia
- en sci-fi-klassiker

Senaste boken jag bloggade om att jag läst var nr 40: Odd Thomas av Dean Koontz och det var den 12 september. Sedan dess har jag inte läst så mycket (litterära) böcker. Desto fler tidningar, artiklar och (fack-)böcker om fotografering och bildbehandling. Klart fler än 12 iallafall.

Jag har fortfarande några kapitel kvar i Anna Karenina, som jag började läsa 30 mars. Den bör jag hinna med innan nyår, skam vore annat. Jag hittade inte Tolstoj bland listan över litteraturpristagare så där har jag fortfarande en lucka att fylla.

Jag har klarat av Lindqvist och jag har läst Orson Scott Card så i övrigt är målen uppnådda.

Två puckar kvar alltså; Anna Karenina och en nobelpristagare. Hur svårt kan det vara?

Inga kommentarer: