lördag 6 december 2008

DN öppnar bokhandel

DN vill främja svenska folkets läsvanor och öppnar i samarbete med Adlibris en nätbokhandel.

Kul! Kool! Det måste jag kolla in... nån dag.

Jag undrar när priset på cd-böcker ska rasa. Jag tycker att det är på tok för höga priser där. Jag vill inte betala 200 spänn för att någon ska läsa boken högt för mig. Precis på samma sätt som jag inte vill betala 200 spänn för en cd med musik. Detta betyder inte att jag är beredd att tanka hem dessa i piratversion från nätet, oavsett vad man kan tycka om det.

Jag vill inte låna en bok. När jag har läst den vill jag att den ska stå i hyllan så att jag kan plocka fram den och citera den. Jag har nog inte citerat mer än tre böcker i hela mitt liv, men jag har inte förlikat mig med tanken att inte kunna göra det. Därför vill jag ha böckerna själv. Och då är 200 spänn för mycket. Dessutom har jag ändå ont om plats.

Mitt sätt att klaga är att blogga om det och att låta bli att köpa till fullpris. Det känns rätt meningslöst men jag gör iallafall nåt.




600 spänn för ett nytt spel ska vi inte tala om...

Inga kommentarer: