tisdag 16 december 2008

En bild om dan


Jag hittade den här gästbloggningenModerskeppets websida. Den handlar om Jakob Granqvist som är amatörfotograf och bor i Stockholm. Han fotobloggar en bild om dagen och säger att det har gjort honom till en bättre fotograf, inte minst för att det puffar honom att ta fler bilder.

Så idag tänkte jag börja bildblogga också. Fast jag börjar lugnt med en bild i veckan. Denna veckas bild tog jag ikväll när jag gick hem från jobbet. Den är tagen 10 cm från trottoarkanten just när bussen åkte förbi. Jag tycker att det blev rätt läckert. Speciellt soft att övre flanklampan går rätt igenom gatlyktans sken så det ser ut som en supernova halvvägs.

Geekfakta: 28mm, f 22, 8 s, iso 200

2 kommentarer:

Hans Persson sa...

Var det du som gick omkring med ett stativ i hörnet av gamla Nokiahuset när jag cyklade hem precis före fem i går?

Broder J sa...

Asballt!