tisdag 9 december 2008

Nationalarena - WTF?

En av mig anlitad inrättning för förvaltning av surt förvärvat kapital ämnar tydligen spendera en del av det som jag borde ha fått i ränta i något som kallas en nationalarena. Då talar vi inte alls om alla de slantar som rinner ut i utdelning till aktieägarna eller i form av bonus till högt uppsatta muppar.

Det var väl en herrans tur att jag fick reda på det innan det sattes igång på allvar.

Nu är det verkligen dags att ta sin Mats ur skolan och byta bank. The båtten is nådd!

2 kommentarer:

Marcus sa...

Snälla, jag är 15 och jag vet att det här i alla fall leder någonstans! Det är ju inte så mycket bättre att spendera ÅTSKILLIGA miljoner på att producera och byta gå-gubbar till gummor. Enligt aftonbladet så stöder endast 30% av kvinnorna dagens feministkamp! En arena kommer man iallafall ha användning för, den kan användas vid stora evanemang, så som Eurovision Song Contest och kan användas till så mycket annat.

Anton Ymer (pseudo) sa...

Det finns ingen som helst anledning att könsbestämma en siluett i en lampa bara för att den inte har kjol. Om feministerna tycker att det är en bra idé att göra så är det lika illa, fast åt andra hållet, så barkar de uppför fel träd, som det heter på engelska. Det gäller alla projekt de tar sig för. Jag är för jämställdhet på alla plan, men feminism har jag ingenting för. Bara namnet är ju diskriminerande för män. Inte ett dugg bättre än det är nu eller var förr. Gör om, tänk rätt. (inte du Marcus)

Visst kan vi ha nytta av en nationalarena, vi har ju Globen. Den duger för hockey och rockkonserter. Det spelas bevisligen fotboll i Stockholm också, så vi behöver ingen ny arena för det heller.

Vi behöver inte ha OS i Sverige heller. Det är bara storvulna idéer från personer som vill profilera sig själva i den rena sporten och den ärliga kampens namn.