onsdag 14 januari 2009

2009-04: Åsa Linderborg - Mig äger ingen


"Kommer att räknas till de klassiska svenska barndomsskildringarna" -Mats Gellerfelt, Aftonbladet

"Förtjänar en av de finaste platserna i bokhyllan" -Staffan Andersson, VLT

"Fantastisk ... En liten klassiker" -Ulrika Knutson, Kulturnytt/SR

"På många sätt en mästerlig bok ... med såväl vackra som tragiska sidor, och ett dokument över det senaste halvseklets Sverige" -Björn Gunnarsson, Sundsvalls Tidning

"En fantastisk debut. Läs den genast" -Åsa Beckman, Dagens Nyheter

"Få böcker har berört mig så mycket" -Stefan Nolervik, Östersunds-Posten

"En makalöst gripande bok" -Anneli Rogerman, Vi

"En varm och underbar historia om en pappa som älskar sin dotter över allt annat" -Marie Oskarsson, Damernas värld

"Åsa Linderborg är en sjuhelvetes författare" -Maja Aase, Journalisten

"En bok att rekommendera till alla" -Isabella Lövin, Femina

"En storartad kärleksförklaring till en pappa som älskade sin dotter över allt men ändå inte räckte till" -Ingrid P Bossedal, GP


Jag håller med alla, fullständigt. Jag finner inga egna ord att beskriva den här boken med. Läs den.

2 kommentarer:

Hans Persson sa...

Det var då väldigt vad alla var överens om den här bokens förträfflighet. Jag måste nog se till att läsa den snart...

Lena sa...

Den är väldigt rörande. Ha näsdukar beredda.

Lena