tisdag 20 januari 2009

Google Kalender

Jag har provat Google Kalender nu i säkert en hel vecka*. Det är helt fantastiskt smidigt eftersom man kan dela sin kalender med sin hustru. Nu kan vi synka våra kalendrar direkt och dessutom färgkodat. Och inte nog med det. Scoutkåren har dessutom ett tiotal kalendrar som jag kunnat importera i min, för att inte nämna namnsdagar, flaggdagar och allt annat jox som man kan peta in i en kalender. Fanatskritskt smidigt.

Det är lite synd att det inte är reklamfinansierat för rätt som det är kommer väl Google att bara radera funktionen eftersom de inte tjänar pengar på den.

*) Jag provade när det kom också men då var jag inte lika imponerad.

1 kommentar:

Broder J sa...

och i outlook 2007 som jag använder på jobbet kan jag göra en overlay av min Google kalender och ser då mina privata åtaganden utan att behöva få in dom i min arbetsmässiga. Bra helt enkelt!