fredag 27 februari 2009

Dumma sjukhus

Alla vet att man ska stänga av sin mobiltelefon när man går in på ett sjukhus. Den elektromagnetiska strålningen kan störa känslig elektronisk utrustning, som det heter. Jag är duktig. Jag slår av min telefon. Om jag skulle glömma det så finns det fina skyltar överallt där det står att jag ska slå av telefonen.

Men det finns inga skyltar som säger att jag ska slå på telefonen igen när jag kommer ut. Varje gång jag besöker ett sjukhus, en teater eller annan anläggning där jag förväntas stänga av min telefon upptäcker jag, efter något dygn eller så, att jag glömt att slå på telefonen igen.

Jag motionerar härmed om att alla känsliga anläggningar ska förses med skyltar om att man kan slå på sin telefon igen när man lämnar området. Sådeså.

2 kommentarer:

Emma sa...

Det borde stå på vägen ut från kyrkor också...

Anton Ymer (pseudo) sa...

Ja, precis. Kyrkor ringar ju in folk - skulle de inte kunna inför att ringa ut folk efter genomförd mässa?