måndag 9 mars 2009

Bannlys katolska kyrkan

Jonas Gardells blogg gjorde mig nyss uppmärksam på en atrocitet. En nioårig flicka blev våldtagen av sin styvfar. vatikanen* har förlåtit honom.

Flickan blev gravid. Tvillingar. Skapa er själva en bild i huvudet. Hur liten är en nioåring? Hur stort är ett fullgånget barn? Hur stort är inte två?

Nioåringens läkare bedömde att den späda kroppen inte skulle kunna tåla detta och föreslog abort. Flickans mamma höll med. Både mamman och läkaren har bannlysts av vatikanen.

Det är alltså helt okej att våldta någon, men att rädda ett liv genom att ta bort två foster är en dödssynd enligt vatikanen.

Eftersom det heliga ämbetet i Rom tagit på sig ansvaret för våldtäkten tycker jag att vi hudflänger dem hela bunten. Styvpappan kan få göra det, han är ju ändå förlåten. Sedan bränner vi Peterskyrkan och bygger ett sopförbränningsverk där istället. Det lär italienarna behöva bättre.




*) Medvetet stavat med ett gement v för att visa hur gemena de är. Seså, bannlys mig gärna för hädelse, ni guds självpåtagna förespråkare.

1 kommentar:

Ph sa...

Hear, hear!
Jag följer med, jag tänder gärna eld på medeltidstänket där i vatikanen.