lördag 28 mars 2009

Earth Hour Linköping - vilken flopp

Jag och min son tog oss ut i natten för att titta på när stan slocknade.

...

Det gjorde den inte. Klart misslyckat.

...

Fast det var dimma och med en ficklampa kan man leka lasersvärd i dimma. Klart lyckat.

...

Fast då missar man förstås när Discovery landar. Klart misslyckat.

...

Nu har Discovery landat. Klart lyckat. ISS har fått upp P6 och den fjärde och sista fotbollsplanen solceller. Nu ska det finnas kräm nog att driva alla tänkbara projekt där uppe. Nu väntar jag på Cupola, som är ett observationsfönster som ska sitta på undersidan och blicka ner på jorden. Om ni har plats över i skytteln under den resan så är jag spekulant på stolen. Fast då vill jag även bli sponsrad med ett 800mm-objektiv till kameran. Det sistnämnda är småpotatis i förhållande till resten av kostnaderna så jag förutsätter att ni inte knusslar på den punkten.

Inga kommentarer: