fredag 5 juni 2009

Google flum

Jag har blivit lite irriterad på Firefox de senaste månaderna. Det har gått segt och långsamt och den har goffat åt sig flera hundra megabissingar från min i övrigt rätt magra datan. Därför tänkte jag prova Google Chrome ett tag och se vad den har för sig.

Först irriterade jag mig på att de flyttat runt på reglagen. Överst finns ingen meny utan alla flikar. Sedan kommer ett stort adressfält som samtidigt är sökfält. Det är både bra och dåligt. Bra för att man automagiskt söker. Dåligt för att jag inte alltid vill att den ska söka efter det jag skriver in som adress - gå dit eller 404, INTE SÖK!

Mest irriterande med GC är att när man får upp en inmatningsruta (som tillexempel; ange namn på mappen för mina bokmärken) så har de inte satt fokus på inmatningsrutan - vilket gör att jag först måste klicka på dialogen innan jag kan skriva in något. Hur irriterande som helst.

Igår var bläddraren minst sagt underlig. Nätet var lite skakigt så GC hade svårt att prata. Istället för att låta mina fönster vara laddade så vissade den en gamla döda mac-ikonen för mig - även på de sidor som redan var färdigladdade. Meh?

Näe Google. Det blir inte godkänt. Nu testar jag Opera istället.

Inga kommentarer: