söndag 2 augusti 2009

Scoutlägrad

Då var man hemma igen efter en härlig vecka med scouterna. Jag var på SLAG och satt på två tältstolar.

I första hand var jag miniorledare (spårare heter de egentligen) och försökte hålla ordning på dem. Se till att alla hinner till aktiviteterna, att alla har regnkläder och vattenflaska med sig, att alla har tvättat händerna före maten och att alla går på toa innan de kryper ner i sovsäcken.

I andra hand var jag fotograf för lägertidningen. Bilder att ta åt både höger och vänster, tidigt och sent. Ändå försöka hitta tid till att redigera och beskära. Råskoj, men aningen för lite sömn.

Det kommer bilder i fotobloggen om ett tag - jag ska bara föra över bilderna till rätt datan först.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Det finns fördelar med att ha patrullscouter. Dom håller ordning på sig själva, saker och tider ganska bra. Däremot blir det sena kvällar när dom är ute och springer. (Ursäkta! Är sociala menar jag) Jag måste ju räkna in dom för kvällen.

Anonym sa...

Ska bli intresant att se läger från nya scoutvinklar.