tisdag 22 december 2009

Nämen titta!

Jag hittade en blogg.

Om man skulle skriva nåt i den.


Jag har läst lite böcker som jag inte hunnit blogga om.
Mycket roligt för mig, men lite roligt för böckerna som inte fått den uppmärksamhet de förtjänat. Därför tänkte jag iallafall lista upp dem här.

Var var jag sist?

I juli hade jag läst ut Bröderna Lejonhjärta. Sedan dess har jag läst (i någon ordning):

25: Tidsresenärens hustru - Audrey Niffenegger
26: Östermalmsmorden - Lars Bill Lundholm
27: Svart Stig - Åsa Larsson
28: Vargbröder - Michelle Paver
29: Vargbröder II, Havets fångar - MP
30: Vargbröder III, Demonernas port - MP
31: Om jag kunde drömma - Stephenie Meyer
32: Hjärtdjur - Herta Müller
33: På väg - Jack Kerouac
34: Vägen - Cormac McCarthy
35: Dö och låta leva - Emma Söderhjelm och Olle Sahlberg
36: Trollkarlen från Övärlden - Ursula K LeGuin
37: Slumpens bok - Åsa Lind
38: Tam, tiggarpojken (4 delar) - Jo Salmson


Av dessa böcker vill jag särskilt slå ett slag för Tidsresenärens hustru, Svart stig, Slumpens bok och Om jag kunde drömma. De andra böckerna är också bra men de jag nyss nämnde har berört mig mer.

Om jag orkar eller hinner ska jag recensera någon av böckerna också.

Inga kommentarer: